Liiton sivut uudistuvat

Tervetuloa Pioneeriaselajin Liitto ry:n uudistetuille kotisivuille!

Pioneeriaselajin Liitto ry (PAL ry) koordinoi vapaaehtoista maanpuolustustyötä tekevien pioneerien järjestötoimintaa sekä luo ja järjestää edellytyksiä yhdistysten yhteistoiminalle. Jäsenjärjestöistä yksitoista on alueellisia pioneerikiltoja ja kahdestoista on valtakunnallinen Pioneeriupseeriyhdistys. Kaikki ovat rekisteröityjä yhdistyksiä. Pioneeriaselajin Liitto ja sen mukana kaikki jäsenyhdistykset kuuluvat Maanpuolustuskiltojen liitto ry:hyn (MPKL ry), joka on yksi neljästä valtakunnallisesta vapaaehtoisen maanpuolustuksen keskusjärjestöistä.
Pioneeriaselajin Liitolla on kolme koko jäsenistölle suunnattua toiminnallista sektoria: Suomen vanhimman yhtäjaksoisesti – vuodesta 1923 – julkaistun Hakku-lehden toimittaminen, perinnetoiminta sekä yhä tärkeämpänä reserviläisille suunnatun pioneerikoulutuksen koordinointi, suunnittelu ja järjestäminen yhdessä jäsenyhdistysten kanssa. Kurssien järjestämisalustana toimivat suurimmaksi osaksi puolustusvoimat ja Maanpuolustuskoulutusyhdistys (MPK).
Kotisivut on tarkoitettu sekä perus- että ajankohtaistietojen lähteeksi liitolle, jäsenyhdistyksille ja niiden jäsenille sekä ikkunaksi kaikille pioneeriaselajista ja pioneerikiltatoiminnasta kiinnostuneille henkilöille.
Pioneeriaselajin Liiton kotisivut on luotu helposti päivitettäviksi ja kehittämisen jatkamiseksi kulloisten tarpeiden mukaan.
Tervetuloa Pioneeriaselajin Liiton sivujen käyttäjäksi,