PALKITSEMISIA 4.6.2016

Maanpuolustuskiltojen liitto ry:n ja Etelä-Suomen Kiltapiiri ry:n puolustusvoimain lippujuhlapäivän vastaanotolla 4.6.2016 palkittiin puolustusministeriön myöntämällä kilta-ansiomitalilla evl Pertti Huttunen Varsinais-Suomen Pioneerikillasta ja evl Jussi Lukkari Pioneeriaselajin Liitosta sekä Pohjois-Karjalan aluetoimiston päällikkö ja Pohjois-Karjalan Pioneerikillan jäsen eversti Asko Valta. Edellisten lisäksi kilta-ansiomitalin saivat seuraavat pioneerikiltojen jäsenet: Kari Ahokas (Pohjan Pioneerikilta ry), Kauko Röntynen ja Arvo Vesterinen (Savon Pioneerikilta ry). Jälkimäiset kolme kilta-ansiomitalia on jaettu alueellisissa tilaisuuksissa.

Lisäksi pioneerikiltalaisia palkittiin 4.6.2016 Suomen Reserviupseeriliiton esityksestä RUL:n ansiomitaleilla seuraavasti: Kultainen ansiomitali soljen kera: Tommi Laakkonen (Pääkaupunkiseudun Pioneerikilta ry) ja evl Matti Mähönen (Pioneeriupseeriyhdistys ry). Kultainen ansiomitali: Jari Maljanen (Pohjan Pioneerikilta ry) ja hopeinen ansiomitali: Seppo Suhonen (Pohjan Pioneerikilta ry)