KUTSU MATKALLE SCHMARDENIIN 27.-29.7.2018

Olemme järjestelemässä pioneeritarkastajan aselajin killoille esittämään haasteeseen liittyen Schmardenin matkaa 27.-29.7.2018. Sotahistoriallisella matkalla voi osallistua pioneerien pyöräilytapahtumaan, joka toteutetaan lauantaina 28.7.2018 Riikasta Schmardenin taistelun muistomerkille ja takaisin Riikaan. Matkaan voi osallistua myös bussimatkalaisena ilman pyörää. Bussi lähtee Oulusta torstai-iltana, ajo Jyväskylä, Mikkeli, Kouvola, Lahti ja Helsinki. Helsingissä ollaan aikaisin perjantaina, josta lautalla yli Tallinaan. Samoin paluu tapahtuu sunnuntaina Helsinki-Lahti-Kouvola-Mikkeli-Jyväskylä- Oulu. Paluu Ouluun on maanantai-aamuna. Matkan aikana bussissa esitetään tietoa sotahistoriallisista tapahtumista Riian lahdella ja jääkäreiden vaiheista. Tarkemmista paikkakuntakohtaisista aikatauluista informoidaan myöhemmin.

Matkalle lähdetään Helsingistä, kokoontuminen länsisatamaan klo 08.00 perjantaina ja laiva lähtee klo  09.00, laivalla yli Tallinaan, ajo bussilla Tallina Riika, majoittuminen hotelliin, ilta vapaa esimerkiksi Vanhaan kaupunkiin tutustumista. Lauantaina aamupalan jälkeen käynti Schmardenin taistelun muistomerkillä joko pyöräillen tai bussin kyydissä. Lounas nautitaan Schmardes Krogs Kafejnicassa, omakustanteinen. Matkaa Riikasta Schmardenin taistelun muistomerkille on noin 52 km per sivu. Sunnuntaina lähdemme aamupalan jälkeen paluumatkalle bussilla Tallinaan ja lautalla Helsinkiin. Pyörät kuljetetaan bussissa. Matkatoimiston hintaan sisältyy bussimatka, hotellimajoitus aamupalalla, laivamatkat ja ruokailut laivalla tullen mennen. Hinta-arvio n. 400 €/henkilö. Majoitus 2-hengen huoneissa.

Pyydän niitä kiltalaisia, joita matka kiinnostaa, lähettämään alustavan ilmoittautumisensa Seppo Suhoselle 30.5.2018 mennessä, sähköposti: seppo.suhonen1@luukku.com. Ilmoittautumisen tietoihin pyydän lisäämään, lähdettekö pyöräilemään vai pelkästään bussimatkalle. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Tarjouskilpailu on käynnistetty ja kun saamme matkan osalta riittävästi tietoa, lähetämme tiedot sähköpostilla. Minimi ja maksimi osanottajamäärä on 30 henkilöä.